Online marketing

Online marketing

Written by:

En digitaliseret verden med online marketing

I dag er næsten halvdelen af verdens befolkning tilsluttet internettet og efterhånden har alt hvad der kan krybe og gå, en eller anden form for online adgang i deres daglige liv. Det forekommer næsten som en daglig begivenhed, at endnu et nyt teknologisk værktøj kommer på banen, der revolutionerer vores liv, giver os dybere indsigt – og gør os endnu mere tiltrukkede og afhængige af det fantastiske World Wide Web.

 Men alle disse såkaldte moderne bekvemmeligheder, fylder jo også en del i vores tidshorisont og i vores egen mentale harddisk. Selv om flere nye værktøjer handler om effektivitet og om at gøre livet nemmere for os alle, så ændrer de alligevel mange af de grundlæggende opgaver vi har i hverdagen. For at sige det firkantet: så er det klart, at det er nemt at kunne vælge en frokostret til levering derhjemme foran hoveddøren, men tager det måske længere tid at surfe igennem alle de flere hundrede tilbud der er på nettet, end det gør at gå ud og smøre en mad i køkkenet? Kan du dufte pizzaen på pizzeriaets hjemmeside? Er det bedre at bestille nyt tøj på hjemmesider, end rent faktisk at gå sig en tur ud i byen, få frisk luft og se på varerne med sine egne øjne? Er der tale om, at vi faktisk er udsat for så mange digitale tilbud, at der er tale om ‘digital overbelastning’? Ingen vil kunne svare på det spørgsmål generelt, for det er jo en privat sag. Men spørgsmålet er alligevel interessant, og noget vi på en eller anden måde må tage individuel stilling til som mennesker.

Online marketing, Begrænsningens kunst 

Som virksomhed gælder det også om at vælge fra og vælge til, i internettes forunderlige verden. Men på et helt andet niveau end som privatperson. Digitale løsninger er nemlig blevet en hel almindelig del af enhver form for forretningsføring, selv den lille malermester har i dag sin hjemmeside. At gøre sig synlig i dagens digitale verden, kan være noget af en mundfuld. Ikke alene er konkurrencen for at komme ind på markedet barsk, kold og kynisk, der er også et nærmest uendeligt antal af muligheder, med de digitale tilbud der udbydes. Det kan være noget af en jungle at finde rundt i, for de fleste og det gælder om at vælge rigtigt. Online marketing kan være mange ting. Det er et stort emneområde, og det gælder om at vælge den løsning der er bedst for netop dig. Det kan være fordelagtigt at vælge blot et par enkelte tiltag til at markedsføre din idé, og så arbejde på at gøre det fuldt ud. At skære ind til benet og vælg de vigtigste redskaber til den online marketing der passer til din virksomhed. Hos firmaer som www.softwaredanmark.dk, kan de rådgive dig i den verden af muligheder der findes, og guide dig hen imod de løsninger der er værd at satse på.